11 ترفند برای طولانی تر شدن عمر باتری گوشی

در جامعه امروزی ضرورت استفاده از گوشی هوشمند بیش از پیش افزایش یافته است، حتماً شما نیز در موقعیتی قرار گرفته‌اید که باتری گوشی شما در حال اتمام است و دسترسی به هیچ شارژری ندارید، در این شرایط دانستن بهترین ترفند برای طولانی تر شدن عمر باتری گوشی می تواند بسیار کاربردی باشد، پس تا قبل از این‌که در این شرایط گرفتار شوید بهتر است تمام نکات را در ادامه بیاموزید.

چگونه طول عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟

ابتدا قبل از بررسی هر مسئله ای بهتر است بدانید خرید باتری اصلی می تواند تأثیر بسیار زیادی در طول عمر باتری شما داشته باشد، بنابراین می توانید با مطالعه مقاله چگونه باتری موبایل تقلبی را از اورجینال تشخیص دهیم تمام راهکارهای تشخیص موبایل اصل از تقلبی آشنا شوید.

طولانی تر شدن عمر باتری ایفونموارد مختلفی می تواند در حفظ باتری و استفاده بهینه تر مؤثر باشد که برخی از این موارد به شرح زیر است:

  • در باتری های تشکیل شده از جنس نیکل و کادیوم بهتر است باتری گوشی کاملاً تخلیه شود و سپس برای شارژ آن اقدام کنید.
  • در باتری های لیتیومی نیاز به حساسیت زیاد در شارژ کردن گوشی نمی باشد و قبل از تخلیه نیز می توان برای شارژ کردن آن اقدام کرد، در این رابطه مقاله اگر گوشی زیاد در شارژ بماند چه می شود نیز می تواند کمک کننده باشد.
  • از شارژر مخصوص و مناسب برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید.
  • بهتر است دمای اتاق برای شارژ کردن گوشی بین 20 تا 30 درجه باشد.
  • اگر دمای اتاق بسیار زیاد و یا کم باشد می تواند برای باتری گوشی خطرناک باشد.
  • گوشی خود را تحت فشار فیزیکی و یا ضربه های مختلف قرار ندهید، زیرا سبب آسیب رسیدن به گوشی خواهد شد.
  • اگر قصد دارید برای مدت طولانی از گوشی خود استفاده نکنید، آن را در حالت تخلیه باتری رها نکنید و بهتر است شارژ باتری 50 درصد باشد.
  • تم و تصویر زمینه های متحرک نیز بهتر است کمتر استفاده شود تا در نهایت طول عمر باتری شما بیشتر شود.
  • استفاده و نصب برخی اپلیکیشن یا بازی ها پرمصرف نیز بهتر است به حداقل برسد.

11 ترفند افزایش عمر باتری گوشی موبایل

1- برنامه های در حال اجرای پس زمینه خود را ببندید

برای افزایش طول عمر باتری بهتر است ابتدا بررسی کنید چه برنامه هایی در پس زمینه اجرا می شوند و در صورت اینکه اجرای آن ضروری نمی باشد بهتر است متوقف شوند، لازم به ذکر است در صورتی می توانید با متوقف کردن برنامه ها برای طولانی تر شدن عمر باتری قدمی برداشته باشید که مجدداً آن ها را راه اندازی نکنید؛ در غیر این صورت با راه اندازی مجدد آن ها انرژی بیشتری مصرف می شود.

2- غیرفعال کردن برخی برنامه های پرمصرف با عملکرد پایین

در مقاله همه چیز در مورد سلامت باتری آیفون آموختیم که بستن برخی برنامه های غیرکاربردی می تواند در سلامت باتری مؤثر باشد، همچنین می توان گفت با بررسی سلامت باتری خود از طریق تنظیمات می توانید آن چه را که سبب شده تا باتری گوشی شما خارج از معمول مصرف شود را پیدا کنید و تمام خرابی ها را نیز مشاهده کنید.

باتری آیفون

3- فعال کردن صفحه نمایش همیشه فعال در گوشی های اندرویدی

برخی از قابلیت های موبایل مانند ساعت، تاریخ و برخی نمادهای نوتیفیکیشن برای افراد مهم است و چندین بار در طول روز آن را بررسی می کنند، از این رو با استفاده از این قابلیت می توان تمام این اعلان ها را با حداقل انرژی باتری بر روی صفحه نمایش مشاهده کرد؛ که در مصرف بهینه باتری بسیار تاثیرگذار است.

4- غیرفعال کردن روشنایی خودکار

موبایل های امروزی دارای صفحه نمایش با نور بسیار زیادی می باشند که ممکن است آسیب زیادی به چشم برساند، نور زیاد در تلفن همراه ممکن است در زیر آفتاب کاربردی باشد اما در شرایط معمولی آسیب زیادی برای چشمان شما دارد، با غیرفعال کردن Adaptive Brightness در نوار اعلان می توانید تا حد زیادی به طولانی تر شدن عمر باتری گوشی و شارژ آن کمک کنید.

5- تنظیم زمان خاموش شدن گوشی

زمانی که شما در گوشی خود برنامه ای را اجرا می کنید تا مدت زمان مشخصی صفحه نمایش شما فعال می ماند که مقدار زیادی از شارژ شما را هدر می دهد، پس برای جلوگیری از این مسئله می توانید با تنظیم کردن زمان خاموش شدن صفحه نمایش در باتری خود صرفه جویی کنید.

6- فعال کردن حالت تاریک

در گوشی های هوشمند فعال کردن Dark Mode می تواند از مصرف انرژی بالاتر جلوگیری کند و در نهایت طول عمر باتری گوشی شما بیشتر شود.

7- غیرفعال کردن حالت لرزش در گوشی

حالت لرزش در گوشی های هوشمند برای دریافت اعلان و تماس ها می تواند بسیار کاربردی باشد امــا مصرف انرژی آن بالاتر است، پس خاموش کردن حالت لرزش در موبایل به‌عنوان یکی از بهترین ترفند برای طولانی تر شدن عمر باتری گوشی به حساب می آید.

8- موقعیت مکانی، بلوتوث و وای فای را غیرفعال کنید

غیرفعال کردن موقعیت مکانی زمانی که به آن احتیاج ندارید می تواند از هدر رفتن باتری گوشی شما جلوگیری کند، همچنین در شرایطی که آنتن دهی ضعیف است و استفاده ای از تماس، اینترنت و ارسال پیام ندارید بهتر است حالت هواپیما را فعال کنید تا در نهایت به ذخیره سازی انرژی باتری موبایل کمک کنید.

9- فعال سازی قابلیت Power Saving

این گزینه در تمام گوشی های هوشمند وجود دارد اما اغلب افراد از آن بی خبرند، این قابلیت سبب کمتر شدن مصرف باتری گوشی و هم چنین غیرفعال کردن برنامه های غیرضروری خواهد شد.

10- تنظیم مدت زمان شارژ باتری

در مقاله اگر گوشی زیاد در شارژ بماند چه می شود در رابطه با اهمیت زمان شارژ و روش صحیح شارژ کردن گوشی آشنا شدیم، با توجه به این که گوشی های موبایل هوشمند طراحی شده و پس از فول شارژ شدن انتقال انرژی را متوقف می کند، امــا ر نظر داشته باشید که این مسئله به معنای رها کردن شبانه روزی گوشی در شارژ نمی باشد.

تعمیر باتری آیفونزمانی که گوشی خود را ساعت های طولانی پس از فول شارژ شدن در حالت شارژ رها می کنید در نهایت گوشی شما داغ می شود و این مسئله سبب داغ شدن گوشی و باتری شما خواهد شد؛ پس بهتر است گوشی را برای مدت زمان طولانی در شارژ رها نکنید.

11- غیرفعال کردن هشدارهای گوشی

اگر برای هر فعالیت در گوشی خود هشدار یا صدایی در نظر گرفته اید بدانید که این صداها نیز ممکن است باعث بالا رفتن مصرف باتری شود و در نهایت کاهش طول عمر باتری شود، بهتر است با قطع کردن صداهای غیرضروری به طول عمر باتری خود کمک کنید.

عوامل منفی تاثیرگذار بر طول عمر باتری

علاوه بر نکات اشاره شده با رعایت برخی نکات و جلوگیری از عوامل منفی می توانید تأثیر بسزایی در افزایش عمر باتری تلفن همراه خود داشته باشید، اما چه عوامل منفی میزان مصرف باتری را افزایش می دهد؟

  • دمای بسیار بالا و یا بسیار پایین
  • قرار دادن گوشی در مجاورت آتش و آب
  • برخورد گوشی با اشیاء فلزی نیز ممکن است سبب خالی شدن باتری شود.
  • استفاده از گوشی با باتری بسیار کم
  • تعویض باتری در منزل یکی از بدترین اشتباهاتی است که برخی افراد برای پرداخت نکردن دستمزد به مراکز تعمیر موبایل آیفون سعی می کنند این کار را در منزل خود انجام دهند، غافل از آنکه این کار هزینه بسیار بیشتری برای آن ها دارد.

کلام آخر

یک نکته مهم برای افزایش طول عمر باتری گوشی استفاده از شارژر مناسب است؛ علاوه براین 11 راهکار و بهترین ترفند برای طولانی تر شدن عمر باتری گوشی بررسی شد که اگر تمام آن ها به درستی رعایت شود تأثیر چشمگیری در نتیجه آن مشاهده می شود، در صورت هرگونه سؤال می توانید از خدمات مشاوره با کارشناسان موبایل فیکس استفاده نمایید.