چگونه باتری موبایل تقلبی را از اورجینال تشخیص دهیم؟

در دنیای امروز برای خرید یک بطری شیر هم لازم است از موبایل هوشمند خود استفاده کنید، بنابراین با استفاده طولانی مدت از موبایل و شارژ کردن پی در پی تلفن همراه باتری کارایی خود را از دست می دهد و ناچار به تعویض آن هستیم. امــا متاسفانه وجود باتری های تقلبی در بازار خرید را کمی دشوار می کند بنابراین بهتر است قبل از خرید خود بدانیم که چگونه باتری موبایل تقلبی را از اورجینال تشخیص دهیم و سپس برای خرید باتری به مراکز معتبر مراجعه کنیم.

در مقالات همه چیز در مورد سلامت باتری آیفون و کالیبره کردن گوشی چیست و چه کاربردی دارد روش های مفید و کاربردی برای سلامت باتری آیفون را آموختیم که می توانید از طریق وبلاگ موبایل فیکس مطالعه و با روش های کاربردی آن آشنا شوید.

اهمیت خرید باتری اصلی برای موبایل

همانطور که پیش تر اشاره شد با توجه به تولید و توزیع انواع موبایل در مدل های مختلف تهیه و خرید باتری ایفون اورجینال اهمیت بالایی دارد که در صورت عدم توجه و اهمیت ندادن به اصل بودن باتری خسارت های جانبی را برای موبایل شما به همراه دارد که شایع ترین آن ها پایین آوردن عملکرد دستگاه و افت کارکرد گزارش شده است، ناگفته نماند در برخی موارد هم باتری های تقلبی انفجار موبایل را در پی داشته است.

تعویض باتری آیفون
باتری آیفون

 

7 روش تشخیص باتری گوشی تقلبی از روی ظاهر آن

زمانی که برای خرید باتری مراجعه م یکنید باید بسیار با دقت باتری را بررسی کنید؛ زیرا جزئیات مختلفی برای تشخیص باتری اصل وجود دارد که تنها با دقت بالای می توانیم متوجه آن شوید، راهکارهای زیادی برای تشخیص باتری اصل از تقلبی وجود دارد که در ادامه به بررسی 6 روش کاربردی می پردازیم.

1- توجه به نوشته ها، علائم و لیبل در باتری 

قبل از آنکه باتری گوشی خود را تعویض کنید به نوشته ها، علائم و محل قرار گرفتن لیبل دقت کنید، زیرا هر گونه تغییر در این علامت ها م یتواند نشانه ای از تقلبی بودن باتری باشد.

2- توجه به بدنه باتری

وجود ناهمواری، برآمدگی و یا هر گونه خط و خش بر روی بدنه باتری به احتمال زیاد دلیل بر تقلبی بودن باتری است؛ همچنین برخی از نوشته های موجود بر روی باتری اگر بیش از حد پررنگ و خارج از حالت نرمال باشد می تواند نشانه ای از تقلبی بودن باد.

3- توجه به قسمت های اتصال باتری

احتمالا در مدل های قدیمی باتری ها که توسط کاربر قابل جدا شدن بود مشاهده کرده اید که قسمت اتصال دارای فرورفتگی و ظاهر صاف است، بنابراین اگر غیر از این باشد و حالتی غیرمعمول داشته باشد ممکن است جزو باتری های تقلبی باشد.

4- توجه به تاریخ تولید باتری

در باتری های اصل و اورجینال تاریخ تولید باتری علاوه بر جعبه آن بر روی باتری نیز حک شده است که برای بررسی اصل بودن لازم است این دو تاریخ را با یکدیگر تطبیق دهید و در صورت یکسان نبودن احتمال تقلب در آن بسیار بالا است.

5- به برچسب دور باتری توجه کنید

اغلب اطراف باتری های لیتیوم یونی موبایل با برچسب پوشانده می شود که بر روی آن اطلاعاتی همچون تاریخ تولید باتری، ظرفیت باتری و… درج شده است، اگر این برسب بدون برآمدگی، درز، شکاف و یا هرگونه مواردی از این قبیل باشد به راحتی م یتوان گفت باتری مورد نظر تقلبی است.

6- بدنه باتری را با دقت بررسی کنید

در باتری های اصلی تمام موارد و جزیئات بدنه آن با دقت طراحی و تولید شده است، اما در باتری های فیک این مساله صدق نمی کند، بنابراین هنگام خرید باتری رابا دقت بررسی کنید و در نظر داشته باشید هر گونه برآمدگی نامعمول نشان از تقلبی بودن باتری می باشد.

باطری آیفون7- از بررسی باتری های داخلی گوشی غافل نشوید

اغلب گوشی های جدید دارای باتری داخلی هستند که امکان تقلب نیز در آن ها بالا است، بنابراین تعویض آن تسط شخص امکان پذیر نمی باشد، امــا هنگام خرید آن و یا تعویض باتری توسط تعمیرکار بهتر است تمام نکات اشاره شده را در آن بررسی کنید.

تشخیص باتری تقلبی گوشی اندروید

زمانی که گوشی اندروید دست دوم خریداری می کنید بهتر است اصل بودن آن را نیز بررسی کنید، زیرا احتمال تقلب در باتری گوشی های اندرویدی بسیار زیاد است. با استفاده از برنامه Accu Battery می توانید سلامت باتری خود را بررسی کنید و اطلاعات دقیقی را از آن بدست آورید؛ همچنین با استفاده از این برنامه می توانید میزان شارژ پذیری گوشی خود را نیز بررسی کنید، زیرا عملکرد پایین باتری ممکن است به دلیل شارژ نشدن گوشی باشد.

تشخیص باتری تقلبی گوشی آیفون

با استفاده از Battery Health در سری جدید گوشی های آیفون می توانید سلامت باتری خود رابررسی کرده و از آن اطمینان حاصل کنید. این برنامه در صورت تقلبی بودن باتری به شما اخطار می دهد و در صورت نیاز می توانید باتری آیفون خود را تعویض نمایید.

چرا نباید در گوشی از باتری تقلبی و ارزان استفاده کرد؟

با توجه به بررسی این سوال که چگونه باتری موبایل تقلبی را از اورجینال تشخیص دهیم شاید برای شما سوال شده باشد که چرا استفاده از باتری های فیک توصیه نمی شود و چه آسیبی به گوشی وارد می کند؟

لازم به ذکر است باتری های تقلبی کیفیت شارژدهی پایینی داشته و نمی توان از آن ها انتظار ماندگاری شارژ را داشته باشیم، همچنین خالی شدن زودهنگام شارژ گوشی را در پی خواهد داشت، یکی از موارد مهم که پیش تر نیز به آن اشاره شد احتمال انفجار باتری های تقلبی است که در این صورت نه تنها باتری بلکه به صورت کلی گوشی خود را از دست خواهید داد.

یکی دیگر از مواردی که در باتری های تقلبی بسیار شایع است کوتاه بودن طول عمر آن ها می باشد که طی مدت زمان کوتاهی دیگر هیچ کارایی نداشته و بدون مصرف می ماند، در مقاله بهترین ترفند برای طولانی تر شدن عمر باتری گوشی می توانید راهکارهای عملی برای بالا بردن عمر باتری را مشاهده کنید.

باتری ایفون

اگر همچنان قادر به تشخیص باتری اصل از تقلبی نبودیم چه کنیم؟

اگر پس از تمام توضیحات و راهکارهای ارائه شده همچنان قادر به تشخیص باتری اصل از تقلبی نمی باشید بهتر است خرید خود را از فروشگاه ای معتبر انجام دهید که از اصالت باتری خود اطمینان داشته باشید.

در این راستا شما می توانید برای تعویض و یا خرید باتری گوشی از مجموعه موبایل فیکس کمک بگیرید که علاوه بر ارائه باتری اصل، کارشناسان این مجموعه آماده خدمت رسانی و مشاوره رایگان به تمام مشتریان می باشند؛ تنها کافیست با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله برای پاسخ به این سوال که چگونه باتری موبایل تقلبی را از اورجینال تشخیص دهیم به بررسی 7 راهکار برای تشخیص باتری اصل از تقلبی پرداخته شد تا هنگام خرید باتری به تمام جزئیات دقت کرده و در نهایت باتری اصل را خریداری نمایید، در صورت وجود هر گونه سوال و یا نیاز به تعمیرات موبایل ایفون خود می توانید از خدمات مرکز موبایل فیکس استفاده نمایید.