تعمیر برد موبایل آیفون ؛ مشکلات رایج مادربرد، نشانه‌های آن و هزینه تعمیر

همانطور که می‌دانید موبایل‌های شرکت اپل از با کیفیت ترین موبایل‌های شناخته شده روز دنیا می‌باشند، اما ممکن است برای این نوع گوشی هم مشکلات زیادی ایجاد شود. شاید تعمیر برد آیفون مانند سایر تعمیرات چون تعمیر درگاه شارژ، تعویض باتری و تعمیر صفحه نمایش ترک خورده رایج نباشد، اما مسئله‌ایست که برای بسیاری به وجود می‌آید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا درک کنید که چرا و چه زمانی نیاز به تعمیر مادربرد موبایل آیفون دارید.

مادربرد آیفون

چرا تعمیر برد آیفون مهم است؟

برد تلفن همراه شما که به عنوان مادربرد معروف است یک جز بسیار پیچیده است. بدون آن، تلفن شما نمی‌تواند کار کند. در واقع قلب کل دستگاه شما مانند پردازنده مرکزی یک رایانه است. مادربرد چندین قسمت مهم از تلفن همراه شما را با هم در ارتباط نگه می‌دارد. بگذارید بگوییم با از کار افتادن آن قلب موبایل شما از کار می‌افتد. با از کار افتادن قلب در یک جسم چه اتفاقی می افتد؟ گوشی چون یک بدن از حرکت باز می‌ایستد و مرده محسوب می شود. بنابراین مهم است که تشخیص دهید تلفن شما به دلیل مادربرد معیوب از کار افتاده است یا خیر و آیا به تعمیر برد آیفون نیاز دارید یا نه؟

سوء عملکرد مادربرد ترسناک ترین مسئله‌ای است که هر صاحب آیفون با آن روبرو می‌شود. این امر ممکن است به از دست رفتن داده‌ها منجر شود. با این تفاسیر تعمیر مادربرد آیفون کار ساده‌ای نیست و نیاز است که به جای اقدام شخصی برای تعمیر برد آیفون، کار را به کاردان بسپارید.

چرا تعمیر برد موبایل آیفون را باید به مرجع مطمئن سپرد؟

  •  تعمیر مادربرد آیفون به یک مجموعه مهارت ویژه نیاز دارد، اگر رایانه لوحی یا تلفن هوشمند شما از کار افتاده باشد، ممکن است نیاز به یک سری تعمیرات از تعویض صفحه نمایش تا تعمیر کامل مادربرد داشته باشد. اگر شما یک تکنسین نیستید، پس برای شما دشوار خواهد بود که تعیین کنید چه چیزی در تلفن شما اتفاق می‌افتد. برای اینکه بتوانید برای تعمیر برد آیفون اقدام کنید، به تجربه و مهارتهای خاصی نیاز دارید. به خاطر داشته باشید که تعمیر موبایل از طریق یک تکنسین بی‌تجربه یا خود شما فاقد صلاحیت می‌تواند باعث آسیب بیشتر به دستگاه شما شود. تعمیر آی سی در مادربرد مثالی از این کارهای دلهره آور است. بعلاوه، فیوزها و آی سی های مادربرد به دلیل آسیب در حین تعمیر بدون تخصص، می‌توانند به صورت کامل از کار بیفتند.
  •  تعمیر برد موبایل آیفون به ابزار و تخصص‌های مهمی در زمینه تعمیر برد شامل استفاده از ابزار دمنده، لحیم کاری و مجموعه مهارت‌ها برای تعمیر خازن‌ها و دیودهای پیچیده در صفحه مدار است. بنابراین، فقط یک تکنسین کاملاً آموزش دیده می‌تواند از عهده آنها برآید. لحیم کاری به هیچ وجه کار ساده ای نیست زیرا از گرمای زیاد استفاده می‍کند. اگر کسی نمی داند چگونه این کار را به درستی انجام دهد، احتمال این وجود دارد که گرما به سایر اجزا هنگام تعمیر مادربرد آسیب جدی وارد کند. همانطور که می‌دانید تعمیر مادربرد آیفون در صورت عدم آموزش صحیح بسیار دشوار است. به همین دلیل فکر تماشای یک فیلم از YouTube و شروع تعمیر را در خانه از ذهن خود بیرون کنید.

تعمیر مادربرد آیفون

هزینه تعمیر برد موبایل آیفون

با یک جستجوی ساده در گوگل یا سوال از مراکز تعمیر مختلف، نمی‌ توان به راحتی قیمت تعمیر برد آیفون را تعیین کرد. قیمت تعویض صفحه ترک خورده یا باتری کاملاً واضح و شفاف است، اما ابهام خاصی در تعمیر مادربرد آیفون وجود دارد. به این دلیل که اجزای زیادی در مادربرد آیفون وجود دارد و دامنه قیمت ممکن است متفاوت باشد. همه این عوامل جمع می شوند تا باعث استرس و عصبی شدن صاحب آیفون شوند. از این رو، انتخاب تعمیرکار مناسب و معتبر بسیار مهم است. زیرا با بررسی دقیق و مشخص کردن قیمت تعمیر، این ابهام را به حداقل می‌رساند و احتمال موفقیت در تعمیر برد آیفون را افزایش می‌دهد تا از هزینه کردن برای تعمیر مجدد جلوگیری شود.

علائم مادربرد معیوب ایفون چیست؟

شاید سوال شود که چه زمانی باید برای تعمیر برد آیفون اقدام کرد و علائم مادربرد معیوب شامل چه مواردی می‌شود. در پاسخ به این سوال باید گفت که مادربرد معیوب آیفون شبیه به یک بیماری می‌تواند علائم مختلفی را در بدن انسان ایجاد کند، نشانه ها برای انواع مختلف و سری گوشی آیفون بی‌پایان هستند. با این وجود رایج‌ترین نشانه‌هایی که بیشتر دیده می‌شود عبارتند از:

  • روشن نشدن موبایل آیفون: یکی از مواردی که نشان می‌دهد شما نیاز به تعمیر برد موبایل آیفون است، خاموش شدن به یکباره آن بدون دلیل فیزیکی خاص و بعد از آن روشن نشدن گوشی است. البته خرابی باتری و صفحه نمایش هم ممکن است دلیل این مشکل باشد و بهتر است نظر یک کارشناس و تعمیرکار معتبر را در این زمینه جویا شوید.
  • خاموش و روشن شدن پی‌درپی: اگر شاهد روشن و خاموش شدن گوشی و ری‌استارت شدن ناگهانی موبایل خود هستید، بهتر است هرچه سریعتر برای تعمیر برد آیفون خود اقدام کنید، گرچه شاید ایراد از مدار تغذیه باشد، اما در بیش از هفتاد درصد موارد مشکل ناشی از مادربرد معیوب گوشی یا اختلال در عملکرد یکی از قطعات برد است.
  • فریز شدن دائمی: با توجه به ادعای اپل در مورد گوشی‌های خود، در حالت عادی نباید کاربران شاهد هیچ گونه اختلال در عملکرد از جمله فریز شدن گوشی یا همان هنگ کردن باشند. اما اگر شاهد این مشکل به صورت پیاپی هستید، زمان آن رسیده که یک تعمیرکار یا مرکز معتبر برای تعمیر برد موبایل آیفون خود مراجعه کنید. توصیه می‌شود برای جلوگیری از مشکلات بیشتر مشکل فریز شدن و اقدام برای تعمیر برد آیفون را جدی بگیرید.

تعمیر برد آیفون

چهار دلیل اصلی مشکلات مادربرد موبایل آیفون

نیاز به تعمیر برد موبایل آیفون ممکن است دلایل متعدد و متنوعی داشته باشد، با این وجود چهار موردی که در ادامه ذکر شده است از همه موارد رایج‌تر است.

آسیب برد ایفون به دلیل تماس با آب

گرچه امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند آیفون در هنگام شیرجه 1 متری در آب یا حتی 10-15 دقیقه در باران آسیبی نخواهند دید و بیشتر گوشی‌های هوشمند پرچمدار امروزه ضد آب هستند، اما اگر به جزئیات دقت کنید، متوجه می شوید که بسیاری از تولید کنندگان حتی آسیب در برابر آب را به عنوان بخشی از سیاست گارانتی شرکت در نظر می‌گیرید. بنابراین ممکن است برای تعمیر برد موبایل آیفون آسیب دیده از آب باید اقدامات لازم را انجام داد.

در واقع وقتی مادربرد با آب تماس پیدا می‌کند، جهش جریان باعث اتصال کوتاه می‌شود. این امر باعث می‌شود دستگاه شما خاموش شود. تماس با آب همچنین می تواند یک واکنش شیمیایی ایجاد کند که در مادربرد شما به شکل قارچ و جلبک خود را نشان می‌دهد. بنابراین، اگر دستگاه شما با آب تماس پیدا کرد، مطمئن شوید که بلافاصله خاموش شده و به دنبال سریعترین راه خشک شدن گوشی خود باشید. پس از آن، می‌توانید برای انجام شستشوی شیمیایی روی مادربرد به یک تعمیرکار مراجعه کنید تا امیدوار باشید که قطعات آسیب دیده را احیا کنید از آسیب جدی بر روی تراشه IC برد جلوگیری کنید. شما میتوانید برای راهنمایی در مورد تعمیر برد آیفون با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

تعمیر برد موبایل آیفون

استفاده طولانی مدت از موبایل ایفون

مادربردها در برابر گرما دوستانه عمل نمی‌ کنند. تلفن آیفون معمولاً هنگام استفاده طولانی مدت از آن گرم می‌شود. این گرما باعث از بین رفتن مواد مس و آلومینیومی می شود که قطعات را به هم چسبانده و پس از قطع ارتباط آنها با مادربرد، مشکلات شروع به ظاهر شدن می‌کنند و ممکن است شما مجبور به تعمیر برد آیفون خود داشته باشید.

گرچه این روزها گوشی هوشمند اپل می‌توانند با استفاده از پروتکل ایمنی، در برابر شارژ بیش از حد خود محافظت کنند و باتری پس از پر شدن به طور خودکار عمل انتقال برق را متوقف می‌کند. با این وجود، ممکن است در صورت خرابی باتری، گوشی شما بیش از حد گرم شود. بعلاوه، اگر شما یک پارسه هاردکور هستید یا حتی هنگام شارژ کردن تلفن خود زیاد از آن استفاده می‌کنید، ممکن است به تدریج متوجه مشکل گرم شدن شوید. این اتفاق می‌افتد زیرا در حالی که باتری در حال شارژ است و به شما امکان می‌دهد همزمان از آن استفاده کنید، روند تخلیه و شارژ مجدد به مادربرد فشار آورد. اگر تلفن شما حتی در حالت آماده به کار گرم می شود، وقت آن است که بررسی کنید آیا زمان تعمیر برد آیفون رسیده است یا نه؟

آسیب فیزیکی جدی به گوشی ایفون

آیا تا به حال گوشی از دست شما افتاده است؟ اگر چنین است، اولین چیزی که به ذهن شما خطور کرده چیست؟ شکستن صفحه نمایش؟ اگر شما هم اینگونه هستید باید بدانید که هر ضربه جدی به گوشی می‌تواند باعث آسیب احتمالی به قطعات داخلی از جمله مادربرد نیز شود.

تعمیر موبایل آیفون

تغییر شکل تلفن هوشمند بعد از ضربه به خصوص در قسمت پشتی به معنای تغییر شکل مادربرد است و این نیاز به تعمیر برد موبایل آیفون دارد. با وجود این نکته، خوشبختانه گوشی‌های هوشمند آیفون مدرن اغلب دوام خوبی دارند و می‌توانند این ضربات را تحمل کنند و این روزها کمتر شاهد چنین مواردی هستیم.

نقص ساخت

متأسفانه، این یک مسئله بسیار رایج است. گاهی اوقات، نقص در طراحی مهندسی مادربرد که باعث خراب شدن بعضی از قطعات سریعتر از بقیه می‌شود و راه گریزی از آن وجود ندارد. برخی از شایعترین مشکلات طراحی را که نیاز به تعمیر برد آیفون را گریزناپذیر می‌کند، عبارتند از:

  • آیفون ۶پلاس: طراحی ضعیف آیفون۶ پلاس باعث میشود دستگاه و مادربرد ۷/۲ برابر بیشتر از آیفون ۵ اس پس از ضربه خم شود. همچنین در این مدل مشکلات لمسی بسیار رایج است و بدلیل عملکرد نامناسب touch ic در ماربرد ایجاد میشود.
  • آیفون ۷: در این مدل آیفون، بدلیل نقص عملکرد آیسی بیس باند، گوشی دچار مشکل آنتن‌دهی می‌شود. البته این مشکل فقط در مدلهای آیفون ۷ سری ۱۶۶۰ رخ میدهد.
  • آیفون 8: روشن نمی شود. این یکی دیگر از مشکلات رایج دستگاه آیفون 8 است که نیاز به تعمیر برد موبایل آیفون 8 را پدید می‌آرود.
  • iPhone XS Max: مشکل آسیب از طریق تماس با آب. اگر تلفن با آب تماس پیدا کند، با وجود داشتن امتیاز IP67 ، مشکلات زیادی برای مادربرد ایجاد می‌شود و نیاز به تعمیر برد آیفون دارد.

مادربرد آیفون

سخن پایانی در مورد تعمیر برد آیفون

اگر هر کدام از نشانه‌های خراب شدن مادربرد را در گوشی آیفون خود دیدید، بهتر است سریع‌تر برای تعمیر برد آیفون خود اقدام کنید. در انتخاب مرکز تعمیر هم دقت لازم را داشته باشید و از تجربه و ابزار مجموعه انتخابی مطمئن شوید تا کار را به دست اهل آن بسپارید. گول تبلیغاتی چون تعمیر ارزان گوشی را نخورید، زیرا سپردن تعمیر برد آیفون به فرد غیر متخصص ممکن است خرابی گوشی شما را بیشتر از قبل کرده و به آسیب جدی منجر شود. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر مادربرد موبایل آیفون و همچنین هزینه تعمیر برد ایفون با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما در مجموعه موبایل فیکس شما را راهنمایی کنند.