تعمیر حسگر اثر انگشت آیفون؛ چه زمانی برای تعمیر حسگر باید اقدام کرد؟

گرچه اپل تصمیم گرفته که تاچ آیدی را در اغلب مدل‌های جدید آیفون حذف کرده و به وجود فیس آی دی اکتفا کند، اما هنوز هم بسیاری از مردم گوشی‌های قدیمی‌تر آیفون را دارند که از تاچ آیدی برخوردار است. همین امر باعث شده تا عده زیادی در صورت بروز مشکل به دنبال تعمیر حسگر اثر انگشت آیفون یا همان تاچ آیدی که به دکمه هوم آیفون هم مشهور است، باشند. در ادامه ضرورت انتخاب یک مرجع مطمئن برای تعمیر و زمانی که برای تعمیر جدی باید اقدام کرد را بررسی کرده‌ایم.

چه زمانی برای تعمیر حسگر اثر انگشت آیفون باید اقدام کرد؟

حسگر اثر انگشت یکی از بخش‌های امنیتی مهم در گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود بروز مشکل در این بخش لاک و آنلاک گوشی را با مشکل مواجه خواهد کرد. برای تعمیر حسگر ابتدا مراحل زیر را طی کنید تا مطمئن شوید خرابی قطعی است اما اگر مشکل برطرف نشد باید به یک مرکز تعمیرات موبایل آیفون مطمئن مراجعه کنید.

تعمیر حسگر اثر انگشت

مرحله اول: تمیز کردن حسگر اثر انگشت

قبل از اقدام برای تعمیر تاچ آیدی آیفون اول مطمئن شوید که توسط هیچ عامل بیرونی پوشانده نشده است. در صورت امکان از یک پارچه با اسپری مناسب برای تمیز کرده سود بجویید و بعد از آن امتحان کنید. در بسیاری موارد مشکل حل خواهد شد. اما اگر اینگونه نبود مراحل دیگر را نیز امتحان کنید.

مرحله دوم: از خشک بودن انگشت مطمئن شوید

گاهی خیس بودن انگشت مانع از برقراری ارتباط با تاچ آِیدی شده و برای همین عمل نمی‌کند. همچنین در صورت بروز زخم عمیق و یا سوختگی ممکن است حسگر اثر انگشت شما را شناسایی نکنید. برای همین بهتر است گام بعدی را امتحان کنید.

مرحله سوم: ریست کردن اثر انگشت

در صورت نبود هیچ کدام از مشکلات ذکر شده پیش از اقدام برای تعمیر حسگر اثر انگشت بهتر است، یکبار مراحل ست کردن اثر انگشت را از نو تکرار کنید. در واقع اثر انگشت جدیدی ثبت کرده و قبلی را ریست کنید.

برای انجام این کار به بخش Settings آیفون یا آیپدتان بروید و گزینه Touch ID & Passcode را لمس کنید. احتمال آن هست که دستگاه از شما درخواست ورود پسورد اصلی را داشته باشد که باید وارد نمایید. بعد از این مراحل به صفحه‌ای فرستاده خواهید شد که در انتخاب آن انگشت‌های ثبت شده نمایش داده می‌شود. تمام آنها را انتخاب کرده و روی گزینه قرمز رنگ Delete Fingerprint بزنید تا حذف شوند. در نهایت نیز از نو اثر انگشت‌های خود را تعریف کنید.

تعمیر تاچ آیدی آیفون

مرحله چهارم: به‌روزرسانی گوشی

اگر تمیز کردن سنسور و دیگر مراحل کمکی نکرد، باید بررسی کنید که سیستم عامل iPhone یا iPad شما به روز باشد. برای بررسی، به Settings > General > Software Update بروید. اپل از به روزرسانی‌های جزئی iOS برای رفع اشکالات و ایجاد پیشرفت در نرم افزار استفاده می‌کند و فناوری حسگر اثر انگشت می‌تواند بخشی از این پیشرفت‌ها باشد. اگر به روزرسانی انجام شد و مشکل شما حل نشد، ایراد نرم افزاری نیست.

مرحله آخر: اقدام برای تعمیر حسگر اثر انگشت

اگر با طی کردن تمام مراحل گفته شده و حتی یک قدم بالاتر از تمام اینها، یعنی بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، حسگر باز هم عملکرد مناسبی نداشت، زمان آن رسیده تا برای تعمیر آن به یک مرکز مطمئن مراجعه کنید، زیرا به طور حتم مشکل سخت افزاری است و نیاز به تعمیر یا تعویض سنسور دارد.

مزایای تعمیر حسگر اثر انگشت آیفون در مراکز معتبر

از آنجایی که عوامل بیرونی و گاهی نرم افزاری باعث مشکلاتی برای تاچ آیدی آیفون می‌شود، گاهی با یک تعمیر یا اقدام جزئی در خانه می‌توان مشکل را حل کرد. با این وجود اگر مشکل سخت افزاری باشد دیگر هیچ کدام از ترفندهای گفته شده پاسخگو نخواهد بود و نیاز است تا برای تعمیر تاچ آیدی آیفون به صورت جدی اقدام کنید.

سپردن کار به دست کاردان از مشکلات بزرگتر جلوگیری خواهد کرد. همچنین مراکز معتبر تعمیر تجهیزات لازم برای این کار را دارند. توجه داشته باشید که حسگر اثر انگشت یک سنسور بسیار حساس است که با تکنولوژی بالایی ساخته شده، برای همین بسیاری تعمیرکاران که ابزار لازم و دانش این کار را ندارند، اظهار می‌کنند که در صورتی خرابی آن هیچ راهی برای تعمیر وجود ندارد. در صورتی که اینگونه نیست. یک مرکز معتبر تعمیر آیفون به مدد نیروی آموزش دیده، داشتن قطعات اورجینال و ابزار لازم این کار را به راحتی برای شما انجام خواهد داد. که از مزیت‌های بزرگ آن به کار انداختن این سنسور امنیتی و هویتی به بهترین شکل، صرفه جویی در زمان و تعمیر آن به شکلی درست و حرفه‌ای است تا خیال شما از این بابت راحت باشد.

تعمیر سنسور اثر انگشت

هزینه تعمیر حسگر اثر انگشت آیفون

از آنجایی مشکلات متعددی باعث ایراد سخت افزاری برای حسگر می‌شود، هزینه تعمیر یا تعویض سنسور متفاوت خواهد بود. بنابراین قبل از اقدام نیاز به بازبینی گوشی و نوع مشکل است. همچنین هزینه تعمیر نسبت به مدل و نوع دستگاه اعم از گوشی یا آیپد نیز متفاوت است. بنابراین بهتر است گول تبلیغاتی که وعده تعمیر دکمه هوم با کمترین قیمت را می‌دهند نخورید، زیرا ممکن است از سنسور فیک یا تجهیزات نامناسب برای این امر استفاده کنند که مدت کوتاهی بعد از تعمیر مشکل خود را به شکل ریشه‌ای‌تر و بزرگ‌تر نشان خواهد داد. بهترین کار مراجعه به یک مرکز معتبر تعمیر، بررسی گوشی و تخمین هزینه تعمیر حسگر اثر انگشت است.

سخن پایانی در مورد تعمیر حسگر اثر انگشت

در نهایت باید اشاره کرد که گاهی ممکن است با تعویض یا باز شدن اسکرین یک گوشی آیفون قبل از خاموش کردن آن مشکلاتی برای تاچ آیدی شما پیش بیاید که با خاموش و روشن کردن گوشی یا ریست فکتوری کردن آن مشکل حل می‌شود. با وجود اینکه اغلب مشکلات حسگر اثر انگشت جزئی است اما راه‌حل‌های گفته شده همیشه جواب نمی‌دهد و گاهی نیاز است تا برای تعمیر حسگر اثر انگشت آیفون از طریق یک مرجع مطمئن اقدام کنید تا شاهد حل این مشکل به صورت درست و اصولی باشید. برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید با شماره موجود در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما در بخش فنی شما عزیزان را راهنمایی کنند.