چند راهکار عملی برای حفظ شارژ باتری گوشی

امروزه شارژ کردن گوشی و مدت زمان نگهداری شارژ یکی از مسائل مهم در گوشی های هوشمند به حساب می آید و هم چنین عمر باتری گوشی نیز از موارد مهمی است که با رعایت برخی نکات می توان طول عمر باتری را افزایش داد، در مقاله بهترین ترفند برای طولانی تر شدن عمر باتری در قسمت وبلاگ به صورت کامل در این رابطه توضیح داده شده است.

اما با توجه به اینکه افراد زمان بسیار زیادی را در بیرون از منزل می گذرانند بنابراین آموزش چند راهکار عملی برای حفظ شارژ باتری گوشی می تواند از تخلیه شارژ باتری موبایل آیفون آن ها پیشگیری کند.

11 راهکار برای حفظ شارژ باتری گوشی

حتماً برایتان سؤال می شود چرا با وجود تولید پاور بانک و یا امکان شارژ سریع گوشی و شارژرهای پرسرعت این مسئله همچنان اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سؤال می توان گفت پیشگیری بهتر از درمان است، اگر شما بتوانید با چند راهکار ساده برای حفظ شارژ باتری گوشی خود اقدام کنید در نهایت نیازی به استفاده از پاور بانک نیز نخواهید داشت، پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

تعمیر باتری ایفون
تعمیر باتری ایفون

 

قبل از هرچیزی بهتر است از سلامت باتری موبایل خود اطمینان حاصل کنید و اگر نیاز به تعمیر موبایل آیفون و یا تعویض باتری آیفون دارید بهتر است ابتدا این کارها را انجام دهید و سپس به سراغ راهکارهای عملی برای حفظ شارژ باتری بیایید، زیرا در غیر این صورت اگر باتری شما مشکل داشته باشد و یا عمر آن تمام شده باشد شما هرچقدر که تلاش کنید هیچ نتیجه ای نمی گیرید.

همچنین می توانید از مقاله همه چیز در مورد سلامت باتری آیفون و یا کالیبره کردن گوشی چیست برای بالا بردن سطح کارایی باتری استفاده کنید. در ادامه به بررسی راهکار مختلف می پردازیم.

1- حالت خواب(Sleep mode)

مدت زمان خاموش شدن صفحه را در گوشی خود کاهش دهید، هر بار که برای انجام کاری از گوشی خود استفاده می کنید تا چند دقیقه صفحه گوشی شما روشن می ماند و سپس خاموش می شود؛ با کم کردن مدت زمان خواب گوشی در انرژی باتری صرفه جویی خواهد شد.

2- خاموش کردن حالت ویبره

شاید این مسئله را ندانید حالت ویبره حجم بسیار زیادی از شارژ باتری شما را استفاده می کنید، در صورتی که فعال کردن حالت لرزش برای شما ضروری نمی باشد برای صرفه جویی در شارژ بهتر است این گزینه را غیرفعال کنید.

3- غیرفعال کردن موقعیت مکانی

در اغلب موارد ما نیازی به استفاده از موقعیت مکانی نداریم و به دلیل اینکه بصورت پیش‌فرض بر روی گوشی ما وجود داشته از آن استفاده می کنیم، غافل از اینکه فعال بودن این گزینه در زمان طولانی شارژ زیادی را از گوشی ما می گیرد؛ پس در صورتی که شرایط شما این موضوع را نمی طلبد و نیاز خاصی به آن ندارید حتماً آن را غیرفعال کنید.

4- فعال کردن حالت هواپیما(airplane mode)

ممکن است در طول روز فعال کردن این گزینه بصورت دائمی برای شما امکان پذیر نباشد، امــا در مواقعی که قصد استفاده از موبایل خود را ندارید، زمان استراحت که گوشی خود را دور از خود می گذارید و یا در جاده هایی که آنتن وجود ندار استفاده از این گزینه نیز می تواند در حفظ شارژ باتری گوشی بسیار مؤثر باشد.

باتری ایفون

5- استفاده از تصاویر مناسب

امروزه نمایشگر گوشی های هوشمند کیفیت و شفافیت بسیار زیادی داشته بنابراین زمانی که شما عکس رنگی با کیفیت بالایی برای بک گراند خود انتخاب می کنید میزان مصرف شارژ خود را بسیار بالا برده اید در صورتی که با استفاده از تصاویر تیره برای پس زمینه می توانید میزان مصرف باتری را کاهش دهید.

6- به‌روزرسانی برنامه ها

به‌روزرسانی برنامه های نصب شده در زمان مشخص شاید برایتان عجیب باشد اینکه به‌روزرسانی اپلیکیشن ها در مصرف بهینه باتری مؤثر باشد امــا واقعاً همین‌طور است، زیرا سازندگان و توسعه دهندگان نرم افزارها در هر بار به‌روزرسانی برنامه خود به دنبال راهی برای بهینه کردن آن در تمام جوانب هستند که یکی از آن ها نیز مصرف بهینه باتری می باشد؛ پس اگر مصرف بهینه از شارژ باتری یا حافظه برایتان اهمیت دارد بهتر است همیشه برنامه ها و گوشی خود را بروز نگه دارید.

7- نور صفحه

تنظیم نور صفحه خود را گاهی اوقات در فضای باز و با تابش مستقیم نور خورشی افزایش نور صفحه بسیار کارساز است امـا در صورت افزایش نور صفحه در منزل نه تنها هیچ مزیتی به همراه ندارد بلکه باعث آسیب رساندن به چشم و همچنین مصرف بالای باتری گوشی می باشد؛ پس اگر نیازی به نور زیاد ندارید در اولین فرصت آن را تنظیم کنید.

8-عمر باتری

اگر باتری گوشی شما زمان بسیار طولانی استفاده شده است و حالا با روش های مختلف شارژ را حفظ نمی کند بهتر است آن را تعویض کنید اما دقت کنید با مراجعه ه مراکز معتبر این کار را انجام دهید، در مقاله چگونه باتری اصل را از اورجینال تشخیص دهیم به صورت کامل به نحوه تشخیص باتری اصل از تقلبی پرداخته شد.

9- استفاده از شارژر مناسب

بسیاری از مواقع در مهمانی ها و یا موارد مشابه افرادی را مشاهده کرده ایم که برای شارژ کردن گوشی خود از هر شارژری استفاده می کنند این مسئله در مدت طولانی و استفاده چندباره می تواند به گوشی شما آسیب جدی وارد کند؛ بنابراین استفاده از شارژر تقلبی یا نامناسب برای گوشی شما در خالی شدن شارژ و مصرف بالای باتری نیز مؤثر است.

باتری آیفون

10- Battery saver

حالت ذخیره کردن باتری نیز تا حد زیادی سبب نگهداری شارژ باتری و همچنین تقویت باتری خواهد شد، این گزینه در اکثر گوشی های هوشمند یافت می شود و با فعال کردن آن تا حد زیادی به باتری گوشی خود کمک می کنید.

11- شناسایی برنامه های پرمصرف

برخی اوقات استفاده از باتری روال معمولی دارد امــا ناگهان با نصب کردن یک برنامه متوجه مصرف ناگهانی شارژ باتری می شویم و یا در مواردی که بازی های سنگین را روی گوشی خود نصب می کنیم مصرف باتری را به شدت افزایش می دهیم؛ پس بهتر است برنامه های پرمصرف گوشی خود را بشناسید و در صورتی که استفاده چندانی از آن ها ندارید در اولین فرصت غیرفعال کنید.

کلام آخر

امروزه استفاده از گوشی های هوشمند غیرقابل‌انکار است و افراد در سنین مختلف به آن نیاز دارند، با توجه به اینکه بسیاری از کارهای روزمره در خارج و یا داخل منزل با این گوشی ها انجام می شود بنابراین نیاز است مصرف باتری گوشی خود را بهینه کنیم. چند راهکار عملی برای حفظ شارژ باتری گوشی با هدف شناسایی عوامل پرمصرف در باتری و غیرفعال کردن آن ها می باشد، بنابراین می توانید با عملی کردن هر یک مصرف شارژ باتری خود را به حداقل ممکن برسانید. در صورت وجود هر گونه سؤال تیم پشتیبانی و کارشناسان مجموعه موبایل فیکس آماده خدمت رسانی می باشند، تنها کافیست با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و مشکل گوشی خود را مطرح کنید.