آموزش تعمیرات اپل

در این مقاله قصد داریم تا درباره آموزش تعمیرات اپل صحبت کنیم. هر ساخته ای یک طول عمر محدودی دارد که با استفاده درست تر از آن میتوان این طول عمر را افزایش داد ولی در نهایت همه چیز ها آسیب میبینند و دچار خرابی میشوند. از انسان ها گرفته که عمر محدودی دارند و در صورت کنترل روش زندگی میتوانند بیشتر عمر کنند، تا ساخته های دست بشر مانند لوازم الکترونیک که آن ها هم از این قاعده مستثنا نیستند. به عنوان مثال طول عمر باطری موبایل شما در صورت استفاده درست دیرتر آسیب میبیند.

در ادامه به توضیحاتی درباره ضرورت آموزش تعمیرات اپل میپردازیم. همانطور که اطلاع دارید، شرکت اپل از شرکت های پیشرو در عرصه فناوری موبایل، تبلت و گوشی محسوب میشود که در ایران شهرت فراوانی دارد. از محصولات اصلی این شرکت میتوان به گوشی آیفون، تبلت آیپد و مجموعه لپ تاپ های مک بوک اشاره کرد. از آنجایی که شرکت اپل یک شرکت آمریکایی است، ما در ایران نمایندگی رسمی این شرکت را نداریم و این موضوع ضرورت آموزش تعمیرات اپل را ایجاب میکند. ما در اینجا قصد نداریم تا به آموزش بپردازیم و فنون و روش های تعمیرات را به شما معرفی کنیم بلکه قصد داریم تا با ارائه توضیحاتی شما را از انواع مشکلات آگاه کنیم تا بیشتر به ضرورت آموزش تعمیرات اپل پی ببرید.

آموزش تعمیرات اپل

آموزش تعمیرات اپل

هر دستگاه الکترونیک به دو قسمت تقسیم میشود. سخت افزار و نرم افزار؛ سخت افزار مانند بدن است و عملیات را به صورت فیزیکی انجام میدهد در حالی که نرم افزار مانند مغز عمل میکند و با به کار گیری سخت افزار مورد نظر خود، عملیاتی را که کاربر میخواهد ارائه میدهد. برای یادگیری آموزش تعمیرات اپل، اولین چیزی که لازم است بدانید این است که مشکل دستگاه شما در قسمت نرم افزار است یا سخت افزار و پس از مشکل یابی، با دو راه روبه رو هستید. یا با کمک جستجو اینترنتی به سراغ آموزش تعمیرات اپل بروید یا دستگاه خود را به مراکز مربوط به تعمیرات ببرید و در ازای گرفتن خدمات مورد نظر، هزینه ای را به این شرکت ها پرداخت کنید. همانطور که بالاتر گفته شد از آنجایی که شرکت اپل در کشور ما نمایندگی اصلی و معتبر ندارد، در صورتی که شما آموزش تعمیرات اپل دیده باشید میتوانید با خیالی راحت تر به تعمیر دستگاه خود بپردازید.

آموزش تعمیرات اپل

سایت آموزش تعمیرات اپل

در مواردی که مشکل در نرم افزار دستگاه باشد، با استفاده از سایت ما آموزش تعمیرات اپل در خصوص مشکل خود را فرا گرفته و استفاده کنید. همچنین شما میتوانید در خود سایت شرکت اپل در قسمت مخصوص مشکلات کاربران، سوالات خود را مطرح کنید تا دیگر کاربرانی که تجربه مشترکی داشته اند به شما پاسخ بدهند. در واقع شما میتوانید علاوه بر آموزش تعمیرات اپل از طریق سایت ما که در کنار تعمیرات تخصصی به آموزش بعضی تعمیرات هم میپردازد، شما میتوانید از کاربران همتای خود آموزش را دریافت کنید. در دهکده جهانی اینترنت که امروزه در آن زندگی میکنیم، استفاده از تجربیات دیگران بسیار سودمند است و یکی از روش های آموزشی بسیار مثبت همین کار است.

آموزش تعمیرات آیفون

در مشکلات سخت افزاری موضوع قدری پیچیده‌تر است. فرض کنیم که شما تمام مشکلات نرم افزاری احتمالی را بررسی کرده‌اید و دستگاه شما همچنان مشکل دارد. در اینجا هم شما می‌توانید با جستجوی آموزش تعمیرات اپل، یاد بگیرید که چگونه یک صفحه موبایل را تعویض کنید اما این موضوع نیازمند وسایلی است که ممکن است در دسترس شما نباشد. به عنوان مثال چند پیکسل از صفحه آیفون شما سوخته است و شما علاوه بر اینکه نیاز دارید تا آموزش تعمیرات اپل در خصوص تعویض صفحه را بلد باشید، همچنین نیاز دارید تا وسایل مورد نیاز جهت باز کردن گوشی و بیرون آوردن و جا زدن صفحه را نیز بلد باشید. مشکل دیگری که در اینجا با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد و حتی اگر وسایل مورد نظر را داشته باشید، پیدا کردن لوازم یدکی دستگاه شما میباشد. فارغ از این که شما کاربر آیفون، آیپد یا مک بوک باشید، پیدا کردن لوازم یدکی اعم از صفحه نمایش، بلندگو و … در ایران کار بسیار سختی است و حتی در صورتی که دوره کامل آموزش تعمیرات اپل را گذرانیده باشید، دسترسی به این لوازم کار بسیار سختی است.

آموزش تعمیرات اپل

پس پیشنهاد ما به شما این است که در صورتی که آیفون، آیپد یا هر دستگاه اپلی که استفاده میکنید دچار مشکل شد، در وهله اول با کمک سایت ما و یا تماس با کارشناسان ما به فراگیری آموزش تعمیرات در حیطه نرم افزاری اپل بپردازید و تکنیک‌ها و میانبرهای مربوطه را امتحان کنید (این میانبرها بدون ضرر هستند و معمولا در پایین قسمت مربوط به آموزش تعمیرات اپل در سایتی که وارد آن شده اید خواهید دید که هرکدام چه عملی را انجام میدهند.) و اگر مشکل شما به قوت خود باقی ماند، به مشکلات سخت افزاری شک کنید و پس از مطالعه آموزش تعمیرات اپل در قسمت سخت افزاری (جهت اطلاعات شخصی خودتان)، با کمک اطرافیان خود یک تعمیرگاه مناسب پیدا کنید و دستگاه خود را به آن ها بسپارید. توجه داشته باشید که اگر چندین تعمیرکار مناسب به شما پیشنهاد شد، دستگاه خود را به چند نفر نشان دهید تا هم مطمئن شوید که ایرادی که دستگاه پیدا کرده مطابق با موضوعی است که در اینترنت به عنوان آموزش جستجو کرده‌اید باشد و هم اینکه چون نمایندگی اپل در کشور نداریم، امکان اینکه تفاوت قیمت زیاد باشد دور از ذهن نیست و با اینکار حدود قیمت را به دست خواهید آورد.

آموزش تعمیرات اپل

در انتهای مطلب با ارائه یک مثال به جمع بندی توضیحات بالا میپردازیم. فرض کنید که شما کاربر یک مک بوک هستید و لپ تاپ شما هنگام روشن شدن، فقط نیمی از صفحه تصویر دارد و پس از لاگین کردن دستگاه خاموش میشود. اولین کاری که میکنید به مشکلات نرم افزاری شک میکنید. در اینترنت عبارت آموش تعمیرات اپل در خصوص مشکلات صفحه نمایش را جستجو میکنید. از بین سایت هایی که مطلب مورد نظر شما را دارند چند عدد انتخاب میکنید و به دستورالعمل مربوطه میپردازید. به عنوان مثال نوشته شده که در هنگام روشن شدن دستگاه دکمه های command و دکمه power را 10 ثانیه نگه دارید تا cache دستگاه پاک شود یا اینکه دستگاه را در حالت safe mode بالا بیاورید و از آنجا به تنظیمات اولیه بروید و آنها را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. در صورتی که همه روش ها را انجام دهید و دستگاه همچنان مشکل داشته باشد، ممکن است به سوختن صفحه نمایش شک کنید و پس از جتسجو درباره تعمیرات آن، باید آن را به چندین تعمیرکار نشان دهید و در نهایت هم در صورت نداشتن ابزار، یکی از آن ها را انتخاب کنید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش تعمیرات محصولات اپل با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.